בצעד חריג: נתניהו יגן על מתווה הגז בבית המשפט העליון

    דוד לזר No Comments on בצעד חריג: נתניהו יגן על מתווה הגז בבית המשפט העליון
    12:42
    08.05.24
    רחל פסטג No Comments on הברקת תכשיטים, ניקוי ספת עור וסימן לעובש בבגד | פינת היועצת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצעד חריג יופיע היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט העליון ויגן על מתווה הגז. ראש הממשלה ינסה לשכנע את השופטים לאשר את ההסכם שאושר על ידי הממשלה ועל הצדקת פעלת סעיף 52.

    בתצהיר שהגיש ראש הממשלה לבג"צ בשבוע שעבר טען כי אי אישור המתווה יגרום נזק של ממש לישראל בתחום הביטחוני והכלכלי, "השתכנעתי כי קיים צורך חיוני בחילוצו המהיר של משק הגז הטבעי בישראל מהקיפאון אליו הוא נכנס, בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר לחזור בו מטיוטת הצו המוסכם שגובש עם בעלי הזכויות בחזקות 'תמר' ו'לוויתן'", לדבריו, "עיכוב משמעותי בפיתוח החזקות והרחבתן עלול למיטה שיקול דעתי לגרום לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה, ולמנוע ממדינת ישראל מלמצות הזדמנויות בלתי חוזרות הניצבות בפניה בעת הנוכחית".

    נגד המתווה הוגשו חמש עתירות, ובין העותרות הן התנועה לאיכות השלטון, המחנה הציוני ומרצ, שטוענים כי ההחלטה לאשר את המתווה התקבלה ללא סמכות, והיא אינה סבירה ואינה מידתית, בעיקר ככל שמדובר על הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

    יושב ראש וועדת הכלכלה חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני שהגיש לבג"צ תצהיר תגובה מטעמו כתב כי "השימוע הציבורי היום נועד ליצור מראית עין ולמעשה פקידי הממשלה רמסו את זכות הציבור  להיות שותף לעתיד המדינה", לדבריו לא נבחנו חלופות כנדרש וכמתחייב.



    0 תגובות